top of page

חמש עצות מה לא לעשות, כדי לעשות

עודכן: 27 בנוב׳ 2020

לא אחת יוצא לי להיפגש ולשוחח עם מעצבים גרפים וכאלו שעוסקים בתחום אומנותי זה או אחר. במהלך השיחות, שמתבצעות הרבה פעמים לפני או אחרי סדנת קליגרפיה שזה עתה סיימתי להעביר, אני שומע טענה שחוזרת על עצמה "כבר הרבה זמן שאני רוצה ללמוד ולנסות ומשום מה עד עכשיו, לא התחלתי". אני נדהם כל פעם מחדש מהטענה ומנסה להבין למה? אני שוכח, כמובן, שגם אני פעם, השמעתי את אותה הטענה בדיוק. אז הנה 5 טיפים על איך להיגמל מזה (בעצם 3 על מה לא לעשות ו-2 על מה כן).



1. אל תשתמשו בספרי סקיצות - לפחות לא בהתחלה.

טוב, אז נכון שבתמונה יש ספר סקיצות ואני משתמש באחד כזה באופן קבוע אבל תמשיכו לקרוא ותבינו איך. כתבו על דפים, דפים פשוטים, דפי מחשב או יותר טוב דפים עבים מבלוק ציור זול. כאלו שלא אכפת לכם איך תצא עליהם התוצאה, כי תמיד אפשר לשים אותם בצד ולעשות ניסיון נוסף. ספרי סקיצות עולים בדר"כ הרבה וקיימת אצלנו מאין יראת כבוד אליהם וקונספציה שגויה, שלא אחת ניזונה מסיבה מס׳ 3, שמה שנעשה בספר הסקיצות צריך לצאת יפה כדי לא להרוס את הספר. בסך הכל, לא נרצה שמישהו ידפדף בספר ויראה ניסיונות שלא עלו יפה ( נו באמת...למי אכפת?).

בכל אופן, אם החלטתם להשתמש בספר סקיצות, השאירו אותו כזה....ספר ס ק י צ ו ת. אל תנסו ליפייף אותו, פשוט זירקו את מה שיש לכם בראש, על הדף. תנסו, תתנסו, תטעו ותתקנו. ככה תבטיחו לעצמכם להגיע לדברים חדשים, כאלו שלא חשבתם עליהם, כאלו שלא יושבים לכם בקליפה החיצונית של המח.



2. כלים יקרים שראיתם ביוטיוב לא באמת ישפרו את התוצאות בין לילה

הם אמנם לא יזיקו ובהחלט יכולים ליצור אפקט חדש, להביא אתכם להתנסות בתחום או סגנון נוסף בקליגרפיה ולבטח ירוקנו את כיסכם. אבל תאמינו לי, לא תהפכו למאסטרים בין לילה. זמן ותרגול, לעומת זאת, כן יעשו את זה. אפילו אם תשתמשו רק בשני עפרונות מחוברים בסלוטייפ - סה"כ עלות: 2.5 ₪ כולל מע"מ.



3. אל תרבו להסתכל בבלוגים מתמחים (חוץ מזה כמובן), אינסטגרם ופינטרסט על ״דברים יפים״.

טוב, אי אפשר להתעלם מהם לחלוטין, אבל אין צורך להגזים בהשראות - זה רק יתסכל אתכם, יגרום לכם לערוך השוואות ויכניס בכם ספקות לגבי היכולת שלכם. בתמונות, אף פעם לא רואים את מספר הניסיונות, האימונים והשנים שהושקעו כדי ליצור כבהנף יד, תוצאה מושלמת ותמונה לתפארת (וגם לא את הפילטר שהשתמשו בו).



4. פשוט עשו ושתפו. שתפו. שתפו

זכרו, תמיד יהיו כאלה שיאהבו את מה שעשיתם וכאלו שלא. בדיוק כמו בכל נושא בעולם, כך שזה לא קשור לאמנות שלכם. לעומת זאת, החיזוקים החיוביים יקדמו אתכם וההערות החכמות גם. מאלו שיגיבו בשפה לא יפה, פשוט תתעלמו, אלו שהעלו אותם ממילא מעולם לא עושים כלום ובטח ובטח לא משתפים אחרים.


5. אחרון חביב והחשוב מכולם... טפחו לעצמכם על השכם !!

מתי פעם אחרונה לקחתם צעד אחורה, הסתכלתם על מה שעשיתם, אמרתם "וואלה, כל הכבוד לי" וטפחתם לעצמכם על השכם? ואני מתכוון ממש, באמת, ט פ ח ת ם לעצמכם על השכם. כן, כן ככה שתרגישו את המכה. מה? אף פעם לא? אז הנה הטיפ החשוב מכולם. הגיע הזמן לעשות את זה! זה מחזק, מעלה את הביטחון ובין כה, אם תרצו להשתפר, תמשיכו ללמוד, אז להזיק זה לא יכול.


** גילוי נאות - המחבר נפל בכל אחד מהסעיפים הכתובים מעלה, נפל וקם.


עד כאן להיום, חברים. אם התחברתם לאתר, אתם מוזמנים להגיב במקרה שיש לכם מה להוסיף בעניין, מצאתם טעות בפוסט או שיש לכם בקשות לפוסטים אחרים. אם אתם עדיין לא מחוברים, תוכלו להתחבר בקלות כאן ולהצטרף לקהילה. אני במטיח לענות ולהתייחס לכל התגובות שלכם, בהתאם.

ותודה שקראתם את הפוסט בבלוג שלי, יורם קפלן | המרכז לקליגרפיה מודרנית.



179 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
יורם קפלן המרכז לקליגרפיה מודרנית נשען ע

ברוכים הבאים למרכז לקליגרפיה מודרנית

המרכז לקליגרפיה מודרנית הוקם כדי לפתוח בפניכם את השער לעולם מופלא של עיצוב וציור אותיות. אנחנו מזמינים אתכם לצאת למסע באתר, לצלול לבלוג ולגלות את התרגילים המרתקים וההדרכות המפורטות שיאפשרו לכם ליהנות משעות רבות של רגיעה ויצירה.

זה הזמן להצטרף לניוזלטר כדי להמשיך להתעדכן

bottom of page