top of page

הנה לכם שיעור קצר על נעלים, עצים ועטים טכניים

עודכן: 27 בנוב׳ 2020


חשבתם להשתמש בעט טכני כדי לצייר או לתחום עבודה שלכם שנעשתה על גבי עץ? אם כן, כדאי שתקראו את הפוסט הקצר הבא על שיעור שלמדתי לאחר אחת הנסיעות שלי לאמסטרדם.


כמו כל אחד שהגיע להולנד בזמן זה או אחר גם אני התפתיתי לקנות זוג נעלי עץ או בשמן המקצועי, CLOGS. לא עזרו האזהרות שהן יישארו ללא שימוש או המחיר המופרז שדרשו עליהן. אני, כך חשבתי, אלך איתן בארץ. כן, כן , קבקבי עץ עם גרביים בחום של 38 מעלות, בקיץ,

אז מיותר לציין שזה לא קרה.



בכל אופן, החלטתי שהן משטח מצויין לקצת לטרינג ובחרתי להפיח בהם חיים חדשים ובאותו הזמן, גם בעצמי. אז הנה כמה דברים שלמדתי. קודם כל, CLOGS עשויות בדרך כלל מעצי ערבה, או צפצפה. שלי עשוי צפצפה, שהוא עץ קשה אך לא קשיח. הוא נחשב עץ איכותי ונוח מאוד לעיבוד. שנית, הן אכן משטח מצוין, אמה מה? הן עדיין עשויות עץ וכמו בכל עץ, גם בהן מסודרים הסיבים לכיוון מסוים. לכאורה, אם הייתי משתמש בכל מרקר עם כלי כתיבה עם ראש לבד לא היתה עם זה שום בעיה, לא היינו כאן היום, ולא היה פוסט. אבל אני החלטתי להשתמש בפיין ליינר.



משפחת הפיין ליינרים (Fine Liner) או כפי שאנשים נוטים לקרוא להם בטעות רפידוגרף (שהוא בכלל שם מותג של רוטרינג), הם עטים טכניים, בעלי קצה המאופיין בצינורית מתכת או פלסטיק דקיקה וקשיחה ודיוק גבוה. עובי הקו הנוצר בזמן הכתיבה הוא כעובי הצינורית ויכול להגיע אפילו למאית המילימטר (001) . מכאן שמו פיין ליינר, קו דקיק. הפיין ליינר מצוין לעבודת לטרינג מדויקת, שם יש חשיבות רבה לדיוק ולפרטים הקטנים.

קבקב העץ אהב את ה- העט הטכני שלי, הניתן למילוי חוזר, רוב הזמן. אך מידי פעם, כששכחתי את עצמי, ולחצתי מעט על העט, החוד הדק חדר לתוך העץ והסיבים לקחו את הקו לטיול, לאורכם, הרחק מהכיוון המקורי אליו שאפתי. ככה המשכתי לכתוב ולקלל.



אז מה למדנו מזה? כל משטח מספק את אתגר הכתיבה שלו. לא רק שיש צורך להתאים את הכלי לתוצאה הרצויה אלא גם לאופי המשטח. משטחים מחוספסים כמו ניירות מגורענים, עצים וכו' נוטים להתערב בחווית הכתיבה ולספק מימד של אקראיות לקו. השתמשו ביד קלה כדי למזער את השפעת הגרעון/חספוס או ביד כבדה ובטוחה כדי להוסיף לתוצאה מימד אקראי בצורת התזות, קווים מקרטעים ומשיכות מכחול עם שוליים מזוגזגים.


עד כאן להיום, חברים. אם התחברתם לאתר, אתם מוזמנים להגיב במקרה שיש לכם מה להוסיף בעניין, מצאתם טעות בפוסט או שיש לכם בקשות לפוסטים אחרים. אם אתם עדיין לא מחוברים, תוכלו להתחבר בקלות כאן ולהצטרף לקהילה. אני במטיח לענות ולהתייחס לכל התגובות שלכם, בהתאם.

ותודה שקראתם את הפוסט בבלוג שלי, יורם קפלן | המרכז לקליגרפיה מודרנית.


95 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
יורם קפלן המרכז לקליגרפיה מודרנית נשען ע

ברוכים הבאים למרכז לקליגרפיה מודרנית

המרכז לקליגרפיה מודרנית הוקם כדי לפתוח בפניכם את השער לעולם מופלא של עיצוב וציור אותיות. אנחנו מזמינים אתכם לצאת למסע באתר, לצלול לבלוג ולגלות את התרגילים המרתקים וההדרכות המפורטות שיאפשרו לכם ליהנות משעות רבות של רגיעה ויצירה.

זה הזמן להצטרף לניוזלטר כדי להמשיך להתעדכן

bottom of page